Ontwikkelt je organisatie een nieuwe website of app? En maken jullie zelf de content? Start met een uitgedachte contentstrategie. Een goede focus op content zorgt voor een snellere doorlooptijd van het project, betere kwaliteit van content én voor zichtbare resultaten. Kortom: een steengoede website of app die doet wat 'ie moet doen.
Vertel me meerAan het begin van een ontwikkeltraject regent het vragen. Wat wil je bereiken? Wie is je belangrijkste doelgroep? Welke informatie heeft die doelgroep nodig? De antwoorden op deze vragen hebben invloed op de teksten, video's en foto's op je website. Een goede contentstrategie aan het begin van het ontwikkeltraject is onmisbaar. Het draagt bij aan een perfecte harmonie tussen woord, beeld en techniek.
Bij de ontwikkeling, rebranding of doorontwikkeling van websites bewaak ik het contentproject. Ik stel heel veel vragen en formuleer samen met het team de antwoorden. Ik houd het doel voor ogen, stem af met stakeholders en probeer de doelgroep zo goed mogelijk te begrijpen.
Hiervoor gebruik ik alles wat voorhanden is: gebruikersonderzoeken, interviews, data, customer journey. Je krijgt geen vuistdik contentplan, maar praktische afspraken die het webteam meteen kan opvolgen. Zo maken we met elkaar in korte tijd webteksten, blogs, foto’s en video’s waar de gebruiker écht iets aan heeft. En behaal je organisatiedoelen met de beste content.
Dit kun je van me verwachten: