Een eerste voorzichtige kennismaking met een organisatie begint vaak online. Je googelt wat, bekijkt de socials, de website, een video, en langzaam vorm je een mening. Die eerste indruk die je als organisatie online achterlaat, dat is mijn werk. Ik wil de aandacht vangen én vasthouden. Met de juiste informatie, op de juiste plek. Met informatie die mensen begrijpen en waar ze echt iets aan hebben. En dat zo menselijk mogelijk. Ook al is het digitaal.
Organisaties waarvoor ik werk doen fantastische dingen voor anderen. Al die mooie verhalen en kennis wil je delen online. Jij en ik weten dat de website een belangrijke rol speelt bij het inspireren, overtuigen en het laten bewegen van mensen. Maar waar begin je?
Op de marketing- en communicatieafdelingen waar ik werkte, zag ik deze patronen:
Die contentvalkuilen kunnen de doorlooptijd vertragen. Of erger nog: de kwaliteit van je content beïnvloeden. Betrek je mij bij het project, dan zet ik de content weer centraal. Je kunt verwachten dat ik prioriteiten stel en keuzes maak, informatie verzamel binnen je organisatie, mijn kennis overdraag aan collega’s, een contentteam vorm en complexe informatie omzet in begrijpelijke en aantrekkelijke content. Uiteraard zoekmachinevriendelijk en in de juiste tone-of-voice.
Legitieme vraag. Je kunt natuurlijk ook het contentproject beleggen bij een vaste medewerker, een stagiaire (arm kind) of bij een bureau. Betrek je mij bij de ontwikkeling van je website of app, dan vergroot ik de productiviteit van je team en behalen we samen sneller een goed resultaat. Bovendien ben ik creatief, empathisch en erg aardig (al zeg ik het zelf).
Wat feiten op een rij:
Wil je nóg meer weten? Check mijn profiel op LinkedIN.